Thursday, April 25, 2013

Betul ke..??...Datang Bulan Sebenarnya Ada Kaitan Dengan Berat badan..??

Assalamulaikum blogger..^^



Lapar x...???..kalau dah tanya tu... automatik jadi lapar betul x..??..hehehhe...tapi setengah perempuan macam saya..heheheh..kalau datang bulan akan lapar terlampau...nak tahu x..??.. dulu saya kalau lapar memang macam buaya kelaparan...dalam satu masa saya boleh makan 4 jenis makan yang berlainan..tapi itu pun still lapar lagi..bukan x baca Bismillah, dah macam2 doa dah saya baca...tapi still lapar jugak...tapi Alhamdulillah, berat badan saya bukan jenis yang senang naik tapi muka akan tembam sangat macam kuih apam, itu lah salah satu sebab kat sekolah dulu mula2 dipanggil gelaran buah oren lama-kelamaan buah tembikai sebab aset dah naik...heheheheh...^^..



Tapi ada setengah orang kalau datang bulan, lain pulak kan..???...adalah seorang hamba Allah yang saya kenal nie...kesian kat die..sebab everytime die period die mesti kena ambil MC....saya tanya die kenapa die ambil MC..die cakap die akan hidap sakit senggugut yang melampau bila dia on-period..saya bersyukur sangat2 yang saya masih lagi ada selera nak makan..sebab kalau perempuan nie kalau dah sakit senggugut  mesti akan hilang selera makan..saya tengok kawan saya nie kalau sakit die datang, mesti die akan turun berat badan secara mendadak..



Ada yang lagi teruk sikit..kalau dah sampai waktu period tu...dah lah senggugut bertambah pulak dengan migrain...ish..!!..mesti letih sangat2 ..kan..cara yang terbaik ialah berjumpa dengan Pakar Sakit Puan..insya'Allah akan berkurang sedikit sakitya itu..^^..selalunya kalau orang macam nie mesti akan berehat kat rumah je...tapi jangan fikir perempuan yang duduk kat rumah boleh naikkan berat badan...eh...xeh..eh.jugak tau..kalau perempuan sakit sebab period nie selalu nya akan hilang selera makan...sebab  mereka akan banyak berehat dari makan....bagi perempuan makan bila2 masa pun boleh..tapi nak berehat tu lah yang susah sangat nak dapatkn masa...so don't ever judge yang perempuan duduk rumah menternak lemak je ok..^^



So kesimpulannya...

Adakah datang bulan sebenarnya ada kaitan dengan berat badan..??


Ya ..............................................................

Dan..................

Tidak...............................



Perkara yang saya sebutkan di atas adalah common things yang mungkin atau akan berlaku pada semua perempuan di seluruh dunia...cuma yang berbezanya..selera makan seseorang itu..semua orang ada perut kan...kadang2 lepas kita baik dari sakit pun kita boleh telan je makanan yang kita suka kan...so jawapan tu ada pada diri sendiri..tepuk dada tanya 
iman..^^

Opss..Opss..Opss...jangan lupa ye bulan Jun nie...^^





















Yang Ikhlas....^^



No comments :

Post a Comment