Wednesday, January 2, 2013

Warna tema warna favourite saya dan kamu :D


Assalamualaikum dan salam sejahtera wahai B2B sekalian *senyum tersipu malu*

Saya harini nak bagi tips sikit untuk warna-warna tema pada tahun 2013 ni. Saya ada la buat research sikit kan. Kalau korang nak tau, tahun ni tema warna yang paling hot ialah warna pastel. Tau tak warna pastel sangatlah cute sampai rasa nak kawin sekarang jugak!! *lempang diri sendiri*. Over sesangat. Hm. Okay berbalik kepada tajuk kita ni sebelum saya mula merepek lagi mintak nak dikahwinkan. Amboi,gatal eyy *jeling diri sendiri kat depan cermin*

Contoh warna-warna pastel favourite saya ialah soft pink dengan warna baby blue. *Tarik nafas, hembusss* fuhh. Ni saya sertakan colour palete untuk korang fikir-fikirkan dengan imaginasi korang yang kuat / separa kuat / lemah / sangat lemah (sila pilih tahap imaginasi kalian) hehe ampun ampun~


*Batuk-batuk* Baiklah, ni lah colour palete warna-warna pastel. Saya tengah ketap gigi ni sebab geram sangat tau tengok warna-warna ni berlegar-legar dalam otak. Kalau lah korang faham apa perasaan saya masa search barang-barang kahwin yang berwarna pastel masa kat google image tadi, korang mesti simpati kat saya. Kalau tak simpati, saya mohon untuk di-simpati-kan. Tengok tu, saya melalut lagi.

Ni ada lagi centerpiece yang bewarna pastel. Semua saya curi di google image.
Hambik kau. Warna bunga-bunga tu comel bangat. Ada a few bride-to-be tak tau / confuse nak pilih kaler tema warna apa. Apa kata try warna pastel. Lagipun warna pastel sangat lah evergreen. Tak pernah lapuk okay. Ni ada banyak lagi gambar yang saya curi kat google.



Saya curi sikit je sebab tak tahan dah nak tengok.

Ni pulak centerpiece kat meja makan tetamu. Memandangkan fresh flower adalah mahal, korang boleh la letak centerpiece fresh flowers ni kat meja VVIP. At least nampak la comel kat majlis korang tu nanti. *tetiba terngiang-ngiang bunyi kompang kat telinga saya. Mengada-ngada tau. Sangat*


Ni choice kaler bunga kalau korang tak nak warna pastel yang menyerlah sangat. Kaler ni soft sesangat sebab tu nampak suci je majlis korang tu nanti. Perlu diingatkan ye, kalau korang pilih kaler yang super soft macam ni, korang jangan la pulak pilih kaler baju warna putih / kaler yang hampir kepada putih. Nanti nampak.... suci sangat / dull. Tau! Try pilih kaler baju yang menyerlah-menyerlah sikit warnanya.



Yang ni contoh bunga tangan. Saya amik contoh yang ni sebab korang tau la, kalau letak gambar jenis bunga yang takda dekat Malaysia, nanti korang terbeharap pulak nak dapat bunga macam tu. Sebab tu saya letak bunga ros. Bunga yang memang available. Actually banyak lagi jenis bunga yang florist import dari luar tapi sangat lah mahal. Korang tau je la kan harga bunga ni ikut season. Kalau time perayaan, harga bunga naik naik melambung-lambung sampai korang tak sampai hati nak lambung bunga tangan korang tu nanti. Cehcehceh :p


Saya berdoa agar ada orang boleh buat kek mcm yang di atas sebab ianya teramat lah comel. Geram je tengok. Oleh itu, mari lah kita geram secara berjemaah. *muka nangis*.

Psst.. psstt,
Kalau korang nak tengok banyak contoh-contoh kaler pastel, tunggu Pameran Pengantin Malaysia kitorang kat SACC bulan Februari nanti. Sebab, tema event kitorang masa tu ialah warna-warna pastel !! YEAYYYYYYY! Saya eksited sebab saya suka berada di sekeliling kaler pastel . Boleh cuci mata sambil berangan-rangan. Hurm. Saya suka berangan sesorang sebab berangan tu free. Tak payah bayar. Kan??

Okay, setakat ni, ni je la yang saya boleh bagi. Kalau korang ada nak bagi pendapat ke apa, komen je lah tau. Jangan malu. Saya baik. *krik krik krik*(bunyi cengkerik)



Truly,
Cik Cekodok Merah Jambu<3 nbsp="nbsp">

No comments :

Post a Comment